Reviews

Wat anderen zeggen

“Nèt een andere insteek; een tikkeltje brutaal, maar niet popiejopie.”


Suzanne Hijstek, Rotterdam Vakmanstad

“We zijn zelf  gewend om veel te schrijven. Maar we wilden ècht goede teksten. Met een andere toon dan voorheen. Ik ben heel blij dat Harold voor ons de webteksten heeft geschreven. Tekstschrijven is toch wel een vak op zich. Nèt een andere insteek; een tikkeltje brutaal, maar niet popiejopie. Wat ik vooral fijn vond is dat Harold in alle informatie de juiste structuur wist te vinden en ook meedacht over hoe we dat op de website het beste konden aanbieden. Hij blijft kritisch over zijn eigen teksten, maar ook naar ons toe. Op een hele natuurlijke wijze werd hij direct onderdeel van ons team. Vanaf de eerste kennismaking vraagt hij direct al kritisch door. Hij laat zich niet afschepen met een mooi verhaal, maar als de onderste steen boven is dan maakt hij er zelf wel een mooi verhaal van. En wat ik ook heel fijn vond, is dat Harold geen moeite heeft met een strakke deadline. Ook ’s avonds en in het weekend was hij beschikbaar.”

Bekijk het project Copywriting Rotterdam Vakmanstad



“Vanaf dag één dat mijn nieuwe website in de lucht was verscheen hij hoog in Google.”

Bjorn Arenoe, Arenoe Marketing Intelligence (AMI)

“Harold is in staat om zich de complexe context van mijn business snel eigen te maken en te vertalen in een zeer kernachtig en vlot verhaal. Hij kiest hierbij vaak de creatieve invalshoek. Een zeer belangrijk pluspunt vind ik bovendien dat Harold zeer goed weet hoe hij internetteksten ‘populair’ kan maken voor zoekmachines. Als ondernemer is dit zeer belangrijk, omdat de investering zich daardoor feitelijk snel terugverdient. Vanaf dag één dat mijn nieuwe website in de lucht was verscheen hij hoog in Google en nog steeds neemt het aantal bezoekers op de website maand op maand toe. Al met al een zeer geslaagde investering.”

“De training was lekker toegespitst op onze dilemma’s en hoe verder.”


Elke Naudts en Jeanine Schouten, Mix&Match
Review_M&M_Storyliner_200x200

“Wij hebben allereerst genoten van de training, maar vooral ook nieuwe kennis opgedaan. Kennis die we goed in ons dagelijkse werk kunnen gebruiken en toepassen. 
Lekker toegespitst op onze dilemma’s en hoe verder. Geeft ons een mooi navigatiesysteem om van doel naar aansprekende content te komen. Vergelijk het met ‘steppingstones’. Die geven richting, een goede ondergrond en comfort. Daarnaast vinden we je een prettige persoonlijkheid en open minded, wat ons een vertrouwd gevoel geeft. Nu is het ons om te oefenen en onze ‘schrijfkunsten’ naar een hoger plan te tillen. “

Bekijk het project Trainingen Content, SEO en Copywriting


“Fris maar niet te populair.”

Simon Nab, Commercieel Manager Daloc

“Als Commercieel Manager ben ik, ongeacht goede cijfers of groei, altijd op zoek naar manieren om uit te sluiten dat we niet nog betere cijfers hadden kunnen realiseren. Met andere woorden, benutten we de maximale potentie van ons product op de markt. Om uit te sluiten dat onze teksten niet optimaal zijn, niet juist zijn, of niet juist overkomen huren wij Harold regelmatig in. Zijn teksten zijn fris maar niet te populair en zijn teksten weten in eenvoud en zonder teveel woorden te gebruiken de boodschappen en voordelen over te brengen.”

Bekijk de landelijke tv-commercial waarvoor ik de ondertiteling verzorgde.



“Het is een feestje om met toppers samen te werken.”

Cees Vingerling, Entrepreneur

“Harold beschikt over een bepaalde verhaalkracht die mij bijzonder aanspreekt. Het is een feestje om met toppers samen te werken. Harold is er daar één van. Een professional op het gebied van teksten met wie het plezierig samenwerken is.”

Bekijk het project Copywriting en vormgeving Boek ‘Inspiratie als drijfveer’


“Veel vragen, waardoor de energie en de interactie op peil bleef.”

Joy Struijk, Today’s Specials

“Aangezien we zelf veel met copywriting en bloggen bezig zijn, twijfelden we in eerste instantie of een Training SEO en Content wel relevant zou zijn. Harold bewees dat dit zo was. Wat een goede ervaring! Het was erg fijn dat Harold ons een week voorafgaand aan de training de kans bood om vragen voor te leggen en cases in te dienen, zodat deze in de training behandeld konden worden. Hierdoor was de training ook meteen praktisch toepasbaar. Harold stelde ook tijdens de training veel vragen, waardoor de energie en de interactie op peil bleef.”

Bekijk het project Trainingen Content, SEO en Copywriting


“Goed ingeleefd, zorgvuldig uitgewerkt, praktisch, met volop handvatten en razendsnel opgeleverd.”

Judith Scholte, De Tussentijd Producties

“De contentstrategie die Harold voor De Tussentijd Producties ontwikkelde is goed ingeleefd, zorgvuldig uitgewerkt, praktisch, met volop handvatten en razendsnel opgeleverd. Een strategie die inspeelt op de behoeftes van onze doelgroepen en interactie oproept. Daarnaast is Harold een sympathieke marketeer die goed luistert en ter zake kundig is. Erg fijn om met Harold te werken.”


“Eén ding weet je zeker: je krijgt nooit een zomaar-tekst.”

Rick Schuttinga, =ontworpen

“Met Harold werk ik regelmatig samen om voor gezamenlijke opdrachtgevers een product te realiseren. Harold is een fijn mens om mee om te gaan. Zakelijk weet hij alles over de boodschap overbrengen. Hij wil een beleving creëren bij de doelgroep.  Eén ding weet je zeker: je krijgt nooit een zomaar-tekst. Hij graaft dieper en haalt meer uit een verhaal, dan je verwacht. Een marketing-expert.”

Bekijk de projecten Story en infographic Hogeschool Rotterdam / KBI en Storytelling en copywriting MRDH.


“Harold motiveert je om out of the box en op een creatieve manier te denken en te ondernemen.”

Naomi Brandwijk, Veenman+

“Vorig jaar heb ik Harold leren kennen als docent van de minor Online Marketing op de Hogeschool Rotterdam. Met veel plezier heb ik deelgenomen aan zijn lessen waar hij iedere keer weer vol enthousiasme vertelde over zijn passie voor contentcreatie en copywriting. Harold motiveert je om out of the box en op een creatieve manier te denken en te ondernemen.”


“Smaakt zeker naar meer”

Hella Dankers, Hogeschool Rotterdam

“Met Harold hebben we een inspirator neergezet voor een groep van 80 studenten minor Retail & Winkel-formats. Hij heeft ze hands-on meegenomen door de strategische basis van e-retailing. Met als eindresultaat 40 tevreden Rotterdamse MKB ondernemers waarvoor de studenten een adviesrapport schreven. Bedankt en ‘smaakt’ zeker naar meer.”


“Doeltreffend, verbeeldend, creatief en serieus met een knipoog.”

Janine Slootmaekers, Fietsmarktplein B.V.

“Met veel plezier kijkt ons bedrijf (Fietsmarktplein) terug op de samenwerking. We hebben Harold gevraagd om een corporate story te schrijven en op één A4 ons verhaal te vertellen aan iedereen die dol is op fietsen! In een paar woorden kunnen wij zeggen: doeltreffend, verbeeldend, creatief en serieus met een knipoog. Wij zijn zeer tevreden en zullen in de nabije toekomst zeker nog vaker met Harold samenwerken!”

Bekijk het project.


“Vindingrijk. Snel tot de kern van je zaak gekomen… leuk!

Yvonne Heesen, Alert Verzuimspecialist


“Nooit te beroerd om mee te denken en snel te helpen.”

Claudia Balkhoven, Stipter

“Bevlogen, betrokken, betrouwbaar en bijzonder creatief dat is Harold bij uitstek. Harold breng je niet snel van zijn stuk. Hij is in staat om moeilijke materie in tekst terug te brengen naar de absolute eenvoud. Hij heeft een aanstekelijk enthousiasme dat hij weet om te zetten in effectieve creativiteit. Nooit te beroerd om mee te denken en snel te helpen. Altijd bereid een stapje verder te gaan in alles wat hij bedenkt en doet!”


“An open creative mind”

Remco Schouten, IMAP DB&S

“For our new website we hired Harold for the content. With his experience and creativity he was able to make the text of our website more readable forour visitors. He has an open creative mind and knows how to translate complex items in accessible information for a broad public.”



“Een storyteller pur sang!”

Jeroen Schuyer, APM Terminals

“Harold is een bevlogen kerel. Ziet zaken in opmerkelijk daglicht en verwerkt dat in z’n pennevruchten. Of dat nu op kantoor, in het (voetbal)veld of in een urinoir van een bekend Marokkaans restaurant is. Met Harold aan je zijde weet je dat er vermakelijke verhalen ontstaan die het doorvertellen waard zijn. Een storyteller pur sang!”