Concept, story en copywriting Strategische Agenda MRDH

Beleidsdocument met ‘bite’ 

Bij de MRDH, de Metropoolregio Rotterdam Den Haag, wonnen we de pitch om de Strategische Agenda in woord en beeld naar de menselijke maat te tillen. Uiteindelijk moet een prettig leesbaar PDF-document – in brochurestijl – en een website opgeleverd worden. Het project loopt nog steeds.

Geur en kleur in een creatief proces x 23

Het speelveld: een politieke arena. De spelers: 23 gemeenten én de MRDH-organisatie die op strategisch niveau aan een belangrijk document schrijven. Het gewenste resultaat: één document, waarmee de agenda op het netvlies komt én waar iedere gemeente zich in herkent. Dat betekent precisiewerk: afwegen van politieke belangen en voorkeuren, teksten die in herhaling vallen schrappen, keuzes maken, compromissen sluiten en jargon vermijden. En dat maal 23.  

Status quo: lekker bezig

In nauwe samenwerking met de schrijfgroep verloopt het redactiewerk voorspoedig. Duidelijke afspraken voorafgaand aan, tijdens en na het schrijfproces werpen vruchten af. De eerste creatieve schetsen voor de vormgeving door =ontworpen vallen in de smaak. We zijn lekker bezig.

Meer weten?

Neem contact op of bekijk meer werk.