Anders en tóch eigen
Rotterdam Vakmanstad, een onderwijsorganisatie die lessen zoals mediawijsheid, filosofie, judo en koken verzorgt voor kinderen en jongeren, barst van de ambitie en had een nieuw verhaal nodig. Samen zochten we naar de juiste woorden voor op de website, voor in hun origin story en in andere communicatiemiddelen.
Missie en visie
De pay-off op de [Home] moest het waarom van de organisatie in een paar woorden verbeelden. Een brainstorm – onder andere per WhatsApp 🙂 – leidde tot die ene rake zin: Anders leren kijken, anders denken, anders doen.
Tone of voice
Het vinden van de tone of voice voor de website van Rotterdam Vakmanstad was een co-creatie. De inhoudelijke tekstbasis was al gelegd door verschillende medewerkers en docenten. De online vertaling daarvan betekende keuzes maken: doelgroepen segmenteren, verhalen structureren, woorden hergroeperen, opsommingen in plaats van zinnen en vooral ook schrappen.
“Harold blijft kritisch over zijn eigen teksten, maar ook naar ons toe. Op een hele natuurlijke wijze werd hij direct onderdeel van ons team.”
Corporate Story
Het gedeelte [Over ons] en [Verhalen] op de website kreeg bijzondere aandacht. Het verhaal achter Rotterdam Vakmanstad, de oprichting, (politieke) keuzes, de (door)groei in de jaren en obstakels zijn kenmerkend voor de organisatie en ambities in de toekomst. Op basis van een interview met filosoof en oprichter Henk Oosterling schreven we de corporate story.