De verkoopkracht van content op je website

Skip de bullshit

Marketing en sales draait niet (meer) om alleen mooie plaatjes en praatjes. Het succes van organisaties is gebaseerd op echtheid. Op authenticiteit. De verkoopkracht van een website zit in het aanbieden van content. Het is de kunst om die relevant te maken voor je klanten en je prospects en de bullshit te skippen.

Content en contentstrategie is geen bullshit

Uitblinken in inhoud
Zo’n vijf jaar geleden las ik het boek ‘De nieuwe regels van social media’ van David Meerman Scott. Dat was toen een verademing. Nu, anno 2018, weten we eigenlijk niet beter. Het boek is een sum up van slimme activiteiten die je kunt ondernemen op het internet om gericht je doelgroep te bedienen. Want dat is de essentie van de nieuwe regels ten opzichte van de oldskool marketing en -pr: gericht in plaats van massa. Direct. En bedienen in plaats van bereiken. Geven. Met inhoud uitblinken.

Je haalt me de woorden uit mijn pen
Kijk naar jezelf (daarmee bedoel ik dat je eigenlijk in de huid van je klant kruipt): je belandt gericht of – als een tekstschrijver een huzarenstukje heeft afgeleverd – per toeval op een website. Binnen 10 seconden wil je weten welke toegevoegde waarde een organisatie heeft. Anders haak je af. “Aaah, dat zijn tips waar ik mee verder kan” of “Hé je kunt gratis een e-paper downloaden”. Precies wat je klant wil (lezen). Daarom: ken je klant. Spreek weer eens af om te lunchen en heb het over ambities, visies en plannen. Bepaalde (specifieke) problematiek. Koetjes en kalfjes. En let op taalgebruik.

Schrijf op het lijf
Los op je website een probleem op. Blijf wel bij jezelf, want je bent wat je publiceert. ‘Fake’ valt door de mand. Wek je klant tot leven als je met het schrijven van webteksten of bloggen begint. Typeer hem of haar. Maak een korte profielschets. Dat inspireert. Echt, geloof me. Probeer het eens (voor de grap). En haal de woorden uit zijn of haar mond. Vermijd jargon; schrijf zoals je vertelt op een verjaardag.

Meer weten? Kijk bij trainingen of laat het me weten als je vastloopt.

**

Heb je iets gehad aan dit artikel?
Kijk ook bij handige artikelen & tips voor meer inspiratie. Heb je vragen? Bel of mail me. Ik help je graag met online strategie en content.   

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *